rosanneschulte.reismee.nl

Harde lessen en ultiem paradijs

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle reacties, heel erg leuk om te lezen :-)

Ditmaal een bericht vanaf het werkelijkprachtige Gili Trawangan (wit strand,helder blauw water, bergje hier, palmboompje daar.....)

Afgelopen week was onze laatste week in Ubud. Hebben ons prima vermaakt; o.a. genoten van een balinese massage. Die vrouw deed haar werk goed, was op een gegeven moment zo ver heen dat ik eigenlijk geen flauw idee had waar ik was. Ook zijn we naareen van de bekende dansshows van Bali geweest. Leuk om te zien, ze dansen allemaal met een kromme rug en de vingers bewegen afzonderlijk van elkaar. Op deze manier wordt dan een verhaal uitgebeeld, al moet ik toegeven dat de essentie hiervan me even is ontgaan. De muzikale ondersteuning wasuiterst bijzonder, continu hetzelfde deuntje, het heeft nog dagen in mijn hoofd gezeten.Vrijdagochtend verviel het lesgeven (lang leve al die 1928301 ceremonies!). Dit was het beste nieuws van die week, we waren met dat hele lesgeven geven wel behoorlijk klaar namelijk. Die tijd hebben we mooi gebruikt om te winkelen, joeehoe ook hier vind ik dat leuk. Ik denk dat we ons inmiddels wel meester in het afdingen mogen noemen, heb de smaak helemaal te pakken :-). Het is wel grappig, het is 1 grote poppenkast daar op die markt. De vraag 'how much?' wordt standaard beantwoordt met een schandalig hoge prijs. Natuurlijk is mijn reactie dan een bijzonder lage prijs. En dan krijg je elke keer weer die gespeelde geschokte reactie, haha om moe van te worden. Maar goed, uiteindelijk wel het een en ander ingeslagen voor bijna geen geld. Natuurlijk niet te veel want die verdraaide backpack blijkt niet oneindig groot te zijn.
Afgelopen zaterdag hebben we ons 'huis' weer ingepakt en voor het eerst weer mijn geliefde wandelschoenen aangetrokken. Mijn blaren zijn inmiddels weg dus dat was wel goed te doen. Heb die flinke stappers ook wel nodig als ik de backpack draag,anders raak ik volgens mij zo uit balans en val ik samen met mijn hele hebben en houden om ;-). Samen met Gate en Bobo vertrokken we naar Kuta, dit ligt in het zuiden van Bali. We zijn naar de eerste beste kamer gegaan die in de Lonely planet stond, zou voor een goede prijs zijn namelijk. Daar aangekomen bleek dat ze de prijs verdubbeld hadden sinds ze in de Lonely Planet stonden, want, zo zei die beste man, ' we hebben een hoop luxe toegevoegd' . Vooruit dan maar, we wilden van die backpack af dus er maar mee ingestemd. De kamer was opzich wel oke. De airco deed goed zijn werk, de term koud was hier wel op zijn plaats. Die beste man vertelde dat we een douche en wc hadden, maar na een eerste blik konden we de douche niet vinden. Bij navraag wees die man weer richting de wc. Och ja daar was die dan, de douchekop hing praktisch boven de wc. Onze speurtocht naar een wasbak heeft niks opgeleverd, die was totin de verre omgeving nergens te bekennen. Heb die nacht voor het eerst in mijn prachtige lakenzak geslapen, de vlekken op hun lakens vond ik zodanig smerig en ondefinieerbaar dat het me beter leek om mijn leven niet te wagen en mijn eigen zakje te pakken ;-).

Kuta is vreselijk toeristisch. Je vergeet gewoon dat je in Indonesie bent. Dit door de overwegend blanke, getattoeerde en dronken mensen massa en door de moderne fastfoodrestaurants en winkels. Het lijkt in niets op het gemoedelijke Ubud waar we vandaan kwamen. Als je hier 1 stap buiten de deur zet hoor je uit 10 verschillende monden: taxi? Transport? Diner? Shopping? Mushroom? (ja echt, en dan hebben we ook nog mensen gezien die inderdaad drugs van zo'n mannetje op straat kochten, dat geloof je toch niet..). Voor mijn gevoel was er geen greintje oprechte vriendelijkheid. Het strand was wel mooi, maar door de ontzettende golven was het verboden om te zwemmen. Daverend succes dus dat Kuta ;-). Toch was het wel heel gezellig, het was voor de thaise meisjes het afsluitende weekend van hun vakantie. Genoten van de zonsondergang op het strand, die was echt mooi. Dit samen met een potje Skip Bo en iets wat door moest gaan voor wijn,en het gezelschap van 5000 andere toeristen.Je zou het bijna uniek noemen;-). Ben erg blij dat we de reis gestart zijn met Gate en Bobo. Ze zijn leuk gezelschap en hebben ons al de nodige dingen kunnen leren over Azie. Dat scheelt weer, want we zijn er achter gekomen dat we behoorlijk van de harde lessen zijn. De koffie was daar een voorbeeld van, maar we zijn weer de mist in gegaan. Wayan, een Balinees die betrokken is het bij het volunteerproject, heeft ons de afgelopen weken geholpen en meerdere malen als taxi gefunctioneerd. Gate en Bobo kennen hem al langer en regelen de meeste dingen via hem. Toen hij ons zaterdag afzette in Kuta vertelde hij dat hij korting voor ons kon krijgen voor de boottocht naar de Gili Islands. Het klonk allemaal wel goed wat hij zei (maar alles met korting klinkt natuurlijk goed).Een tikkeltje naief hebben we daarmee ingestemd, we dachten echt dat het wel goed zat. Gisterochtend waren we op Padang Bai aan het wachten opde booten zagen we prijzen die serieus wel driekwart goedkoper waren dan wat wij hadden betaald. Op de boot hebben spraken we met 2 Amerikanen en die hadden ook aanzienlijk minder betaald dan wij.. Ik gageen prijzen noemen want het is nog steeds een beetje pijnlijk :P. Tuurlijk onze grote vriend Wayan opgebeld, die natuurlijk net zo boos was als ons, want hij wist van niks en wasdoor zijn goede vriend van de boatcompany belazerd. Tja, de geloofwaardigheid van het verhaal daalde met de minuut.. En ik voelde me met de minuut stommer ;). Les die we hier uit halen; we vertrouwen niets enniemand meer en regelen voortaan alles zelf.

Gisteren zijn we aangekomen op Gili Trawangan, het lijkt hier wel een paradijs. Voor mij is dit het mooiste strand wat ik tot nu toe heb gezien. Op het eiland zijn geen motorvoertuigen toegestaan, dus alles gaat met de fiets, of paard en wagen. Het is hier wel toeristisch maar gelukkig niet te. Gisteravond genoten van het Lombokse nachtleven, was wel even toe aan zo'n westers getint avondje. We hebben zelfs een dansje gewaagd, het was alsof we in Paddys open air stonden. Na een minuut waren m'n portomonnee en shirt al nat van de geknoeide drank, ik voel me hier dus al helemaal thuis ;-). Gisteren ook evenhet besef gekregenhoe klein onze wereld eigenlijk toch is. Stond met iemand te praten. Na wat moeilijk doen in het Engels bleek dat we allebei uit Nederland kwamen.De onmisbare volgendevraag van mijn gesprekspartner was uiteraard ' kom je toevallig uit het oosten?' ik heb toch geen idee hoe ze dat elke keer raden;-). Nou, Enschede kende ie wel, want hij was namelijk in Denekamp geboren. Haha goeiedag, daar sta je dan op de Gili Islands te praten over schilder Benneker uit Denekamp (daar was ie namelijk van haha). Zijn zusje was ook mee en die was ook nogal verbaasd over het feit dat er meer mensen uit Denekamp waren :p echt grappig.

Verder zijn wel al behoorlijk aan het verwilderen hier. MijnNederlandse standaard van elke dag een schoon shirt heb ik hier behoorlijk opgerekt. Moest erg lachen om Dennis; die was verbaasd over het bijzondere geurtje wat ie toch op elke toilet rook. Na enig onderzoek bleek dat dit geurtje afkomstig was van zijn eigen shirt.. Ben ook niet zo te spreken over de geur van mijn gewassen kleding, het is eigenlijk gewoon niet te pruimen. Die was hangt dagen nat te wezen omdat het overal zo vochtig is, nouja iedereen weet wel dat daar dan geen bloemetjesgeur bij komt kijken. Maar gelukkig is er hier een grote handel in Laundry service, dus als ik de wanhoop nabij ben moet ik dat maar eens proberen.

Weverblijven hier tot vrijdag en dat vind ik helemaal niet verkeerd. We zien dit als een soort beloning en vakantie voor die 2 weken afzien met het werken ;-). Haha het is om je te schamen, ik weet het. We gaan zo een snorkelsetje huren en het eiland verkennen. Verder doen we vooral rustig aan. Zag gisteren dat ze hier een strandbioscoop hebben, dan lig je zeg maar tussen de palmbomen een film te kijken.Zal wel geenKRO-detective zijn maar dat lijkt me wel wat:-). Vrijdag zullen we vertrekken richting Java, alweer het laatste eiland van Indonesie.

Hoe is het met jullie? Ik hoor verhalen over extreme mist? En wat is fc twente toch aan het doen.... Gelijk gespeeldtegen Heracles? Dat is toch niet nodig lijkt me...

Trouwens, Margreeth bedankt voor de fotoruimte! Wat lief! Zal meteen weer wat foto's uploaden :-)

Liefs vanuit het paradijs

Reacties

Reacties

Merle

Hoi rosanne!! Wat een super leuk verhaal en wat grappig dat je een Denekamper tegen komt tijdens je verre reis:P Hier is alles goed! Inderdaad erg mistig dagelijks.. Vanochtend had ik mn auto ijs vrij gemaakt en 10 minuten later wilde ik wegrijden en zat ie alweer helemaal onder het ijs:( dus geniet er maar lekker van daar;) veel liefs Merle

Joyce

Hee Rosanne! Wat een superleuk verhaal weer! Klinkt echt heel mooi en gaaf dat je al die verschillen zo ziet. Gelukkig heb je dus de langste tijd in het mooie gedeelte gezeten daar.. Ga nu snel je foto's bekijken! liefs

Loes

Super leuk verhaal weer!
De temperatuur gaat hier (lijkt wel met de minuut ;) ) omlaag.. De winterse dingen als auto ijsvrij maken, inpakken als een ijsbeer en de ogen openhouden in de auto aangezien de mist levensgevaarljk is zijn meer dan normaal momenteel dan een uitzondering hahaha..

Nou dude, geniet! En maak vooral veel foto's, ben erg benieuwd! xxx

ps. ben erg jaloers op de strand-kiekjes:)

uniteerder

Hey Rosanne, Leuk verhaal alleen minder van de boottocht en die vies riekende spochtige kleding. super tof om te lezen wat je daar allemaal mee maakt. heel veel plezier!

maartje

Hé Rosanne,
Mistig is t idd! echt deprimerend weertje dus jou zonnige verhalen zijn een welkome afwisseling..
wat grappig dat je denekampers tegen bent gekomen.. tja denekamp is gewoon werelds:P
Veel plezier nog daar!

Ann en Piet Verhagen

Hoi Rosanne, met heel veel plezier lees ik jouw reisverslag. Zo te lezen gaat het goed met jullie. Sophia en Mark stonden gisteren, vanuit Mexico aan de grens bij Quatamala, het was de vraag of ze doorgelaten werden, i.v.m. ongeregelheden. Nog heel veel reisplezier gerwenst, groeten van Piet en Annn Verhagen

Tamara

Heey!
Dat afdingen klinkt echt totaal niet zoals jij, met je eerlijke insteek :P
Je vermaakt je daar wel zo te horen :)
Groetjes vanuit Nederland!

Rianne

Hahah denk je geen last te hebben van die twentenaren aan de andere kant van de wereld, kom je ze als nog tegen!!

Verder erg leuk verhaal om te lezen! Hahaha sommige dingen zie ik al zo helemaal voor me bij jullie ;)

Hier idd lekker weer met veel mist en de temperatuur daalt steeds meer. Koud maar wel sfeervol ;) Druk bezig met alle kadootjes voor Sinterklaas en Kerst. De winkels liggen lekker vol met pepernoten en kerstballen :)

Groetjes aan dennis! Liefs Rianne

Annemiek

Hahaha, ik heb hardop gelachen om je Paddys open air :-) Hier idd donker en mistig, maar gelukkig hebben we pepernoten! Kunnen jullie daar nog genieten van de plaatselijke culinaire specialiteiten, of is het niks? En hebben jullie al Aziaten versierd, of zijn dat toch niet helemaal jullie types? :-P
Xx

Saskia

Wat een prachtig verhaal weer om te lezen!! Errug leuk:)
Zo te horen vermaak je je daar goed! Lekker genieten!!
en idd wat is de wereld dan klein he!
Heb je je ketting/klokje om;)??
Hier nog steeds mistig!
verder...bijna sinterklaas en Oja hypotheek is bijna rond!!!!


Groetjess

Petra

Hoi Rosanne en Dennis,
Wat een super-gave reis en wat leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en beleven!
Jullie reisverhalen zijn leuk geschreven en boeiend om te lezen!
Veel plezier en we blijven jullie volgen!
Groetjes,
Petra

Marianne

Leuk verhaal! Al klinkt het niet allemaal even romantisch. Laundry zal wel niet zoveel kosten toch, kom je tenminste van die akelige geur af. Cihan is trots op je! Wij zijn gister terug gekomen uit Istanbul. Zouden 1 dag wegblijven maar konden dinsdag al een afspraak krijgen bij het generaal consulaat dus moesten vlucht omboeken en naar een hotel. Erg veel stress en geregel en Istanbul is zoooo druk. Ben blij dat ik nu lekker thuis zit. Zaterdag wordt het paspoort terug verwacht en dan horen we of het doorgaat. We zijn heeeeeeel zenuwachtig! xxx

wendy

Hee Rosanne,het is echt zo leuk om jullie te volgen!Je brengt je reisverhalen op zo'n manier dat wij ons ook beetje "daar overal:-);-) "wanen.Helaas is het hier niet om zo gaaf over te schrijven(Hengelooooo) en doet FC Twente nog niet wat jij en ik graag willen.
Jullie aan het verwilderen?Potjan Rosan.Komt weer goed hoor!
Afdingen geleerd=van gelang.Denk namelijk oa ff terug aan jullie mega dure beetje koffie:).
Hier mistig.Nu ook wat.Gistermiddag zo erg dat Danny vrij kreeg omdat werken in die mist te link was.Vrij krijgen vindt Danny niet heel erg vervelend overigens;-).
Ik ben ooit in dorpje Istrië (heel klein) 2 mede-meisjes Denekamp tegengekomen.In Glasgow iemand uit Oldenzaal .Niet te vergelijken maar ik stond wel wat paf en kende ze niet.Dus ging ook op wat vage manier voordat we merkten;tukkers overal;-).....
Veel plezier verder Rosan en voor Dennis.
xxx meid en groetjes van Danny

Shira

Geniet van je mooie reis!

Bobo

feeling bad about boat story, haven't happen with me like this with Wayan..

Marja Nijland

Hallo Rosanne.
Wat leuk om jullie zo te volgen. Moet telkens lachen als ik de verhalen lees. Zo zie je maar weer hoe klein de wereld is. Dat je in de verste uithoek van de wereld dorpsgenoten tegen komt, schitterend toch. Hoe is het op Java? Zie uit naar jullie nieuwe avonturen. Groetjes aan Dennis en geniet van alle moois. Liefs.

Steffi Küper

Hey Rosanne,

ik heb het dan eindelijk voor elkaar gekregen om door je foto's heen te bladeren en wordt meteen jarloers... Sommige dingen herken ik nog wat het niet makkerlijker maakt om hier in het koude nederland te zitten! Ik wens je nog heel veel plezier en zou nog wel een keer probeeren om het een en ander van je verhaalen te lezen. Groetjes

Gerda en Thijs

Rosanne,

We proberen geregeld "een stukje met je mee te reizen". Prachtig al die foto's, trouwens je ziet er goed uit (deed je eerder ook hoor) komt dat door al dat dogmeat?
Geniet er nog even lekker van, want met enkele weken komt je bezoek uit Nederland en dan zul je je toch wel een beetje moeten inhouden.
Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder en voor straks hele fijne dagen samen gewenst.

Salam hangat juga dari bibi Gerda,
paman Thijs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!