rosanneschulte.reismee.nl

Aankomst

Hier ben ik dan, zit in een supermooi huis met een laptop op schoot op Bali.

Zaterdagochtend rond 6 uur vertrokken uit Denekamp, dus ruim op tijd aanwezig op Schiphol. Uiteindelijk iets te lang koffie gedronken; tijdens het inchecken werden we uit de rij gehaald omdat we nog maar 2 minuten hadden om de koffers in te checken. Dus dat was nog even haasten ;).

Vluchten verliepen allemaal prima, Qatar is echt luxe. Veel snacks en maaltijden; onder het motto ' je weet niet wanneer je weer wat krijgt' hebben we dan ook alles gretig opgegeten. Was achteraf gezien misschien iets te veel van het goede. Verder heb ik me weer vermaakt met Friends, vraag me af of ik daar ooit zat van word :). Tijdens de tussenstops goed vermaakt met mensen bekijken, vooral Doha was fascinerend. Veel arabieren, dus bijzondere mannenkleding (jurken) en vrouwen in boerka's. Toch apart hoor, sommigen hadden zelfs nog een bril of zonnebril er bij op, je hebt gewoon geen idee wie er naast je staat. Ze hadden zelfs een moskee op het vliegveld. In Denpasar zijn we heel warm ontvangen door drie mensen van de Green Lion (het volunteerproject). Zij brachten ons naar ons luxe verblijf in Ubud voor de komende 2 weken. We delen het huis met Bobo en Kate, dit zijn 2 Thaise meisjes die al eerder op dit project hebben gewerkt. Zij nemen ons deze weken op sleeptouw, erg leuk. Het huis is echt mooi, fatsoenlijke keuken, slaapkamer etc. De douche staat praktisch buiten, maar dat heeft ook wel weer wat. Het huis heeft wel een gebruiksaanwijzing; iets bijzonders met water en elektriciteit. Ik snap het nog niet helemaal maar Dennis heeft bedacht dat als je ergens een lamp uit doet, er ergens anders wel een kraan is die aan gaat. Ideaal toch ;).


Vannacht goed geslapen, ondanks de toch wel erg aanwezige kikkers en krekels.. Vanaf nu staat mijn slaapmuziekje gewoon wat harder. Vanochtend begon al goed, Dennis had met de nodige moeite zijn prachtige reiswekker ingesteld, maar die is nooit afgelopen. Dus toen we wakker werden gemaakt hadden we nog 10 minuten voordat we zouden vertrekken naar de scholen. Geen surinaamse no spang dus hier ;). Op de scholen was het leuk! Allemaal blije kinderen die een paar woordjes engels kunnen. We konden meteen 'les' gaan geven...Tja daar sta je dan. Nog half in slaap en onder de indruk van de omgeving.. Gelukkig waren Kate en Bobo ook mee, dus zij maakten een mooie start. Voor de rest van de weken is het de bedoeling dat we deels engelse les geven en ze deels vermaken met activiteiten. Juist, we zijn niet meer aan het werk op de dagbehandeling maar we gaan gewoon vrolijk door met acitviteiten verzinnen. Kicken we ook niet zo snel af van het werken he;).

Vanmiddag zijn we op pad geweest in Ubud. Dit is een plek waar veel toeristen komen die iets meer willen zien dan alleen stranden. Ubud ligt ongeveer 1,5 uur van het strand af. Je komt hier veel tempels tegen, allemaal ontzettend gedetailleerd met standbeelden. Mooi. Je ziet hier op de stoep overal bloemen/rijst/wierrook liggen, dat zijn een soort offers die de mensen daar neer leggen. Het is hun manier om te danken en om te bidden dat het goed zal gaan. DIt leggen ze dan bijvoorbeeld voor hun huis of winkel. Het is behoorlijk goed op letten waar je loopt, geloof niet dat het zo gewaardeerd wordt als je op hun offer trapt ;-). We zijn nog in een natuurpark geweest waar de apen los rond lopen. Had het idee dat ik midden in de jungle liep. Ik was voorbereid op de apen, had alles wat ze eventueel af konden pakken in mijn tas gedaan. Helaas was ik niet voorbereid op bananenschillen... Ben werkelijk waar uitgegleden over zo'n ding! Dacht dat dat alleen in flauwe films gebeurde.. Gelukkig heb ik het een en ander aan reserve wat de val op kon vangen ;-).

Vanavond uit eten geweest en jawel, er stond weer rijst op het menu. Dit restaurant had varken als specialiteit. We waren de enige gasten en het leek net of we varkens hoorden ' schreeuwen' . Niet erg bevordelijk voor je eetlust... Bij navraag bleek dit te gaan om een bijzondere vogel.. Nouja, we nemen het maar voor lief ;). Het is hier trouwens heel normaal om het eten en drinken wat je niet op eet, in te laten pakken en mee te nemen. Dus we hebben nog het een en ander meegenomen.
Werd trouwens erg blij toen ik rondliep in Ubud; bij een cafe maakten ze reclame voor eredivisie live! Dus wie weet kan ik twente nog even bekieken :) ik hoorde trouwens dat ze gewonnen hebben gister, mooi.

Mijn backpack is trouwens nu al een ramp, heb totaal geen overzicht. Heb nu voor het gemak alles er maar naast gelegd, maar dat kan ook niet de bedoeling zijn lijkt me. Hier wordt nog een oplossing voor gezocht ;-).

Hoe is het bij jullie? Nog steeds redelijk aangenaam weer?

Ik ben trouwens niet meer bereikbaar op m'n 06, dat ging in Nederland al even mis. Heb nu een ander nummer, heb ik alleen even niet bij de hand (dus eigenlijk is dit waardeloze informatie voor jullie haha. )

Wij gaan nu even lessen voorbereiden, haha het is toch wat.

Ik spreek jullie snel! Liefs Rosanne

Reacties

Reacties

Erri

Ha Rosanne, wat heb je al weer een leuk en veel geschreven, je bent er nog maar net!! ha ha, dat beloofd nog wat voor ons thuisblijvers!! Wat fijn dat de vlucht goed verlopen is en heerlijk dat Dennis met zijn technische knobbel bij je is! Ik zie het zo voor me!! Een lamp gaat uit en de kraan stroomt!!! Super om te horen, ik wens jullie heel veel plezier en ga zo door met schrijven hè, veel liefs van mij

Marianne

Kindje fijn dat je er bent en het goed hebt. Klinkt allemaal bijzonder aangenaam! Maar ja die bananenschil is gewoon weer iets voor jou. Als je je maar geen pijn hebt gedaan. Zou toch wat zijn als je iets zou hebben gebroken! Had Dennis je de hele trip moeten duwen vanuit een rolstoel of over zijn schouder mee moeten slepen!
Ik had je nog op je nieuwe nummer gesmst, bedoelde je dat nummer die niet meer werkt?
Ben benieuwd wat jullie voor lessen gaan geven, er zal vast wat leuks uit komen.
Nana mag vanaf nu binnen zijn overdag dus ik heb ook een projectje om het een en ander aan te leren, de eerste les was niks van de tafel eten of drinken. En ze weet ook al waar ze mag liggen dus schiet op. Wij gaan nu bij vrienden eten, jij vast je overgebleven kliekje van gister?
Meisje geniet vooral lekker daar en fijn dat ik wat van je heb gehoord!
Dikke kus ook names Cihan!

Marianne

Cihan wilde nog weten of de moslims die je hebt gezien ook veel wit aan hadden? De bayram was namelijk gister begonnen en veel gelovigen vertrekken dan richting Mekka dus je begaf je op heilige grond. Als dat geen geluk brengt weet ik het ook niet meer, varken hoort daar dan absoluut niet bij! Hahahaha is toch weer een leuk weetje, kan je aan je klasje leren!
xxx

Gea

Wat leuk om al een bericht te lezen van je. Al direct zo actief . haha dat die apen daar ook bananen eten;-)...het is hier nu aangenaam guur herfstweer. ben al benieuwd naar het
volgende verhaal. groetjes Gea

Jeroen

Hola! Klinkt als een prima start! Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen (dat met die backpack komt vast ooit goed, al is het na een paar maanden ;P).

Enjoy!

Nipet

Haha Rosanne Schulte je bent al weer goed bezig daar lees ik. Misschien moet je er een backpack bij kopen? Je kunt er gemakkelijk nog één bij dragen op de buik toch?!:P

veel plz daar nog met kindjes vermaken!xx

Tamara

Heey!!
Klinkt allemaal echt super leuk! Allemaal positieve verhalen (op de schreeuwende 'vogel') na dan ;)
Aan de backpack ga je denk ik vanzelf wel wennen, er is inderdaad bijna nooit een goed overzicht in te vinden, tenzij die leeg is :P haha! Geniet ervan en succes met de lessen :D

Susanne

Hahaha Rooos, moest echt lachen om die bananenschil! fijn dat je goed aangekomen bent! en leuk gelijk zo'n lang verhaal :D hard aan de slag dus al! volgende keer ook maar jouw wekker erbij;) superleuk die lessen geven!
Heb je goed internet daar? en je nieuwe Nederlandse nr werkt dus wel?
xxx en succes en veel plezier met de lessen en de lieve kindjes!

Saskia

Zoo dat is snel nu al een uitgebreid verslag!! leukk:D
Leuk om te lezen.. fijn dat je goed bent aangekomen!!!
Hoe gaat het met de engelse lesjes?
Heeel veel plezier geniet van je avontuurtjes.. en pas op voor de bananenschillen;) hihi

Ojaa hier is het herfstachtig en mistiggggg!

Liefs!

Rian

Hallo Rosanne. Wat fijn dat jullie goed en veilig zijn aangekomen. Doet Christoffel gelijk zijn werk! En wat is het weer heerlijk om je verhaal te lezen. Tja, gelijk aan de "bak". Hoe is het weer daar? Hier treedt langzaam de herfst in. Genieten he, de komende tijd en ik zie weer uit naar de je volgende reactie. pas goed op je zelf en je maatje! Liefs Rian.

Ria ter Huurne

Hallo Rosanne, wat een leuk verhaal heb je geschreven. Heb je je erg bezeerd, wel oppassen he, ha ha. Fijn dat de reis goed verlopen is. Je bent al gelijk zo fanatiek met werken enzo, klasse. Wens je een prachtige tijd toe, liefs Ria.

Karien

Oooh wat leuk om te lezen en zo herkenbaar! Ubud is mooi he? Je moet ook zeker naar zo'n traditionele Balinese dansshow die ze daar overal door de stad opvoeren, is ook heel leuk. Mooie villa zag ik net op de foto, de outdoor bathroom is nogal veel voorkomend daar, went snel genoeg ;-) Veel plezier met lesgeven en de activiteiten, eet lekker veel rijst en ik kijk uit naar je volgende verhaal. Hier is alles verder normaal, saai dus!
xxxx

Yvonne

Hey Rosanne, alles goed hoor ik, fijn die positieve indrukken en verhalen van je te lezen. Blijf genieten meid dan genieten wij met je mee! Je hebt al van de vorige schrijvers de goede raad meegekregen van goed opassen, blijf genieten en pas op voor bananenschillen enzo dus dat doe ik dan maar niet....je hebt immers Dennis en de christoffel bij je!!! groetjes Yvonne

Iris

Hee Rosanne,

zo te lezen is het erg mooi daar, super!
Groetjes aan Dennis en geniet ervan!

Dikke knuffel van mij ! :)

Martine

Nou dat klinkt als een mooi begin. Een goed begin is het halve werk, toch?
Goed om te horen dat jullie op een leuke plek zitten. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met die engelse les als je de lokale taal niet kent. Gentiet er lekker van met zn tweeen en ik kijk uit naar het volgende jaloersmakende verhaal ;-)

Groetjes Martine

Nicole

Hallo Rosanne (en Dennis),
Jouw verhaal klinkt helemaal goed, het is heel erg leuk om vanuit Nederland te lezen. Jullie missen natuurlijk wel de sinterklaasintocht morgenmiddag. Misschien een tip voor orde in de rugzak, ik gebruik bij het kamperen van die netzakken (waar je de bh in wast) om de diverse spullen uit elkaar te houden. Geniet van alle bijzonderheden en schrijf, dan kan ik van jullie verhalen genieten, groeten Nicole

Alice

Hallo Rosanne, ontzettend leuk om je verhalen te lezen! Jullie zijn er nog maar net en hebben al zoveel gezien. Het doet me gelijk weer denken aan toen we zelf in Ubud waren. Jullie accomodatie is geweldig daar zou je het nog wel even kunnen volhouden. Aan Dennis heb je een geweldige steun toch. Daar kan menig electricien in Nederland nog iets van leren. Geniet van alles wat je tegenkomt, we wachten op je volgende verhaal! Heel veel groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!